ROK SZKOLNY 2019-2020
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ZAJĘCIA METODĄ DOBREGO STARTU W OKRESIE ZAWIESZENIA PRACY PORADNI
xxxxxx – ZAJĘCIA ODBYWAJĄCE SIĘ W PONIEDZIAŁKI – xxxxxx
29.06.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
29.06.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
22.06.20 r. dzieci z rocznika 2015 – zajęcia MDS.
22.06.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
22.06.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
15.06.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
15.06.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS (1)
08.06.20 r. dzieci z rocznika 2015 – zajęcia MDS.
08.06.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
08.06.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
01.06.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
01.06.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
25.05.20 r. dzieci z rocznika 2015 – zajęcia MDS.
25.05.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
25.05.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
18.05.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
18.05.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
11.05.20 r. – dzieci z rocznika 2015 – zajęcia MDS
11.05.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
11.05.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
04.05.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
04.05.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
27.04.20 r. dzieci z rocznika 2015 – zajęcia MDS.
27.04.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
27.04.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS-1
20.04.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
20.04.20 r.dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
06.04.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
06.04.20 r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia MDS
30.03.20r. – dzieci z rocznika 2013 – zajęcia z MDS
30.03.20 r.dzieci z rocznika 2015 – zajęcia MDS (2)
30.03.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
Zajęcia MDS dzieci z rocznika 2014 – 23.03.20 r.
Zajęcia MDS dzieci z rocznika 2013 – 23.03.20 r.
Zajęcia MDS dzieci z rocznika 2014 -16.03.20 r.
Zajęcia MDS dzieci z rocznika 2013 – 16.03.20 r.
Zajęcia MDS dzieci z rocznika 2015 – 16.03.20 r.
____________
xxxxxx – ZAJĘCIA ODBYWAJĄCE SIĘ W CZWARTKI – xxxxxx
25.06.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
18.06.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
04.06.20r. dzieci z rocznika 2017 – zajęcia z MDS
04.06.20 r. dzieci z rocznika 2016 – zajęcia z MDS
04.06.20 r. dzieci z rocznika 2015 – zajęcia MDS.
28.05.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
21.05.20 r. dzieci z rocznika 2017 – zajęcia z MDS
21.05.20 r. dzieci z rocznika 2016 – zajęcia z MDS
21.05.20 r. dzieci z rocznika 2015 – zajęcia z MDS
07.05.20 r. dzieci z rocznika 2017 – zajęcia z MDS
07.05.20 r. dzieci z rocznika 2016 – zajęcia z MDS
07.05.20r. dzieci z rocznika 2015 – zajecia MDS.
23.04.20r. dzieci z rocznika 2017 – zajęcia z MDS
23.04.20 r. dzieci z rocznika 2016 – zajęcia z MDS
23.04.20r. dzieci z rocznika 2015 – zajecia MDS.
16.04.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
09.04.20r. dzieci z rocznika 2017 – zajęcia z MDS
09.04.20 r. dzieci z rocznika 2016 – zajęcia z MDS
09.04.20 r. dzieci z rocznika 2015 – zajęcia MDS.
02.04.20 r. – dzieci z rocznika 2014 – zajęcia MDS
Zajęcia z MDS dzieci z rocznika 2017 – 26.03.20 r.
Zajęcia z MDS dzieci z rocznika 2016 – 26.03.20 r.
Zajęcia z MDS dzieci z rocznika 2015 – 26.03.20 r.
Zajęcia MDS dzieci z rocznika 2014 – 19.03.20 r.
——————————————————————————————-
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI EMOCJONALNO SPOŁECZNE
Zajęcia rozwijające kompetencje społeczne i emocjonalne dzieci i rodzice
zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalne i społeczne 31.03.20 i 07.04.20
zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalne i społeczne 07.04.20 i 14.04.20
zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalne i społeczne 24.03.20 i 31.03.20
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ROK SZKOLNY 2018-2019
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
METODA DOBREGO STARTU
„Metoda Dobrego Startu pozwala dobrze bawić się w przedszkolu i dobrze wystartować w szkole”
Marta Bogdanowicz
Założeniem Metody Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych (czucie dotyku i ruchu) i motorycznych oraz ich współdziałanie, czyli integracja percepcyjno-motoryczna. Leżą one u podstaw złożonych czynności czytania i pisania. Celem tej metody jest również kształtowanie lateralizacji (dominacji ręki) oraz orientacji w prawej i lewej stronie ciała.
Ćwiczenia usprawniające w tym zakresie, wykorzystujące metodę polisensoryczną czyli wielozmysłowego uczenia się. Ćwiczenia te są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, niezbędne w przypadku dzieci, u których występują opóźnienia rozwoju wyżej wymienionych funkcji. Wspomagają one rozwój psychoruchowy: prowadzą do harmonijnego współdziałania funkcji intelektualnych (mowy, myślenia) z instrumentalno-poznawczymi ( spostrzeżeniowo-ruchowymi). Doskonalenie tych funkcji powoduje minimalizowanie opóźnień rozwoju psychoruchowego i tym samym zapobiega powstawaniu niepowodzeń szkolnych. Prezentowane w Metodzie Dobrego Startu podejście metodyczne: uczenia się polisensorycznego, w działaniu i w zabawie sprzyja rozwojowi każdego dziecka. Wielką korzyść odnoszą dzieci w wieku przedszkolnym z całościowym opóźnieniem rozwoju, z opóźnionym rozwojem mowy, z wadą słuchu, o niższej sprawności intelektualnej, a zwłaszcza dzieci „ryzyka dysleksji” w okresie nauczania wczesnoszkolnego.
Metoda Dobrego Startu oprócz wspomagania rozwoju oraz oddziaływania profilaktycznego ma też znaczenie diagnostyczne.
Zespołowa forma prowadzenia zajęć ułatwia nawiązywanie kontaktów społecznych, uczy współdziałania oraz opanowania umiejętności szkolnych.
Pozytywne efekty Metody Dobrego Startu:
- poprawa umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami
- lepsza koordynacja wzrokowo-słuchowa
- lepsza koordynacja motoryki małej i dużej
- lepsza zdolność skupiania uwagi
- lepsze rozumienie
- rozwój wyobraźni
- rozwój funkcji językowych
- wzmacnia wiarę w swoje możliwości
- przygotowuje do nauki czytania i pisania
Bibliografia:
Metoda Dobrego Startu Od piosenki do literki. M. Bogdanowicz, M. Barańska. E. Jakacka
Metoda Dobrego Startu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu. M. Bogdanowicz, M. Szewczyk
Opracowanie:
Izabela Liguzińska-Wołowiec; pedagog, neurologopeda, certyfikowany terapeuta MDS
Bogumiła Wilk , neurologopeda
Terminy zajęć grupowych prowadzonych
Metodą Dobrego Startu
w roku szkolnym 2018/2019 w PPP1
Prowadzące zajęcia: Izabela Liguzińska-Wołowiec i Agnieszka Donat (poniedziałek) |
||
Godzina zajęć |
Grupa |
Terminy zajęć |
14:30 – 15:30 |
dzieci 4 letnie (rocznik 2014) |
17.09, 1.10, 15.10, 29.10, 12.11, 26.11, 10.12,7.01, 21.01, 04.02, 18.02, 4.03, 18.03, 1.04,15.04, 29.04, 13.05, 27.05, 10.06 |
15:40 – 16:40 |
dzieci 6 letnie (rocznik 2012) |
|
16:50 – 17:50 | dzieci 5 letnie (rocznik 2013) |
Prowadzące zajęcia: Izabela Liguzińska-Wołowiec i Agnieszka Donat (poniedziałek) |
||
Godzina zajęć |
Grupa |
Terminy zajęć |
14:30 – 15:30 |
dzieci 5 letnie (rocznik 2013) |
24.09, 8.10, 22.10, 5.11, 19.11, 3.12, 17.12,14.01, 28.01, 11.02, 25.02, 11.03, 25.03, 8.04,06.05, 20.05, 03.06, 17.06 |
15:40 – 16:40 |
dzieci 5 letnie (rocznik 2013) |
|
16:50 – 17:50 |
dzieci 6 letnie (rocznik 2012) |
Prowadzące zajęcia: Izabela Liguzińska-Wołowiec i Bogumiła Wilk (czwartek) |
||
Godzina zajęć |
Grupa |
Terminy zajęć |
14:30 – 15:30 |
dzieci 2 letnie (rocznik 2016) |
27.09, 11.10, 25.10, 8.11, 22.11, 6.12, 20.12,03.01, 17.01, 31.01, 14.02, 28.02, 14.03,28.03, 11.04, 25.04, 09.05, 23.05, 06.06 |
15:30 – 16:30 |
dzieci 3 letnie (rocznik 2015) |
|
16:45 – 17:45 |
dzieci 4 letnie (rocznik 2014) |
Prowadzące zajęcia: Izabela Liguzińska-Wołowiec i Monika Kaczmarczyk (czwartek) |
||
Godzina zajęć |
Grupa |
Terminy zajęć |
15:30 – 16:30 |
dzieci 6 letnie (rocznik 2012)„Od wierszyka do cyferki” |
20.09, 04.10, 18.10, 15.11, 29.11, 13.12,27.12, 10.01, 24.01, 07.02, 21.02, 07.03,21.03, 04.04, 18.04, 16.05, 30.05, 13.06 |
16:45 – 17:45 |
dzieci 6 letnie (rocznik 2012) |
Prosimy, aby dzieci miały zmienne obuwie i wygodny ubranie.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx